Szaúd-Arábiai Királyság

Általános tájékoztató: a szaúd-arábiai királyság (Kingdom of Saudi Arabia) közigazgatási rendszere számos, rendkívül fejlett igazgatási szolgáltatást nyújt állampolgárai, az országban legálisan tartózkodó regisztrált bevándorlók (expats) és minden beutazó (turista, üzletember, stb.) részére.

Az alapvető közigazgatási ügyeket a szaúdi belügyminisztérium által fejlesztett ABSHER – a magyar ügyfélkapuhoz (digitális állampolgárság DÁP) hasonló – webes felületen és mobil alkalmazáson keresztül lehet elérni, külön magán- (Individuals), jogi személyek (Business) és kormányzati szervek (Goverment) részére. A mobil alkalmazás elérhető mind a Google Play mind az App Store áruházban. 

Elektronikus közigazgatási szolgáltatás igénybevétele: a szolgáltatások igénybevételéhez regisztráció szükséges, amelyhez szaúdi tartózkodási engedéllyel (iqama) és szaúdi mobil telefonszámmal kell rendelkezni, továbbá ujjlenyomatot kell adni előzetesen. Az alkalmazás nem csak hasznos, hanem kötelező a regisztráció, ugyanis nagyon sok egyéb igazgatási ügy (pl. tartózkodási engedély megújítása, gépjármű adás-vétel) kizárólag ezen keresztül intézhető. Az igazgatási szolgáltatások igénybevételéhez nincs szükség a rijádi nagykövetség közreműködésére (beleértve a hitelesítést is), azokat minden ügyfél önállóan tudja intézni.

Díjak: Az igazgatási ügyek a szolgáltatás fajtájától függően díjkötelesek, amelyet az alkalmazáson keresztül elektronikus úton kell megfizetni.

Elérhetőség: az ABSHER (Individuals) felületen keresztül lehet igényelni születési (View and Verify Birth Certificate), házassági (Issuing Family Register), valamint halotti (Issue/View/Verify Death Certificate vagy Death certificate services) anyakönyvi kivonatok utólagos beszerzését/kiállítását az alábbi linken: https://www.absher.sa/portal/landing.html

Hitelesítés: a Szaúd-Arábiai Királyság 2022. december 7-e óta tagja a Hágai APOSTILLE egyezménynek, így bármely anyakönyvi okirat hitelesítését a szaúdi külügyminisztériumnál kell kezdeményezni elektronikus úton a minisztérium honlapján keresztül vagy személyesen (időpont is ezen az oldalon foglalható).

A magyar hatóságok minden Szaúd-Arábiában kiállított dokumentumot KIZÁRÓLAG APOSTILLE (szaúdi MOFA) tanúsítvánnyal ellátva fogadnak el. Ennek értelmében Magyarország Rijádi Nagykövetsége NEM végez diplomáciai felülhitelesítést a szaúd-arábiai dokumentumok tekintetében.

 

*megjegyzés: ha a link nem működik, akkor másolja be a hivatkozást a böngésző kereső sávjába.

 

Bahreini Királyság

Általános tájékoztató: a bahreini királyság (Kingdom of Bahrain) közigazgatási rendszere számos, rendkívül fejlett igazgatási szolgáltatást nyújt állampolgárai, az országban legálisan tartózkodó regisztrált bevándorlók (expats) és minden beutazó (turista, üzletember, stb.) részére.

Az alapvető közigazgatási ügyeket a bahreini belügyminisztérium által fejlesztett Bahrain National Portal (SERVICES.BAHRAIN.BH) – a magyar ügyfélkapuhoz (digitális állampolgárság DÁP) hasonló – webes felületen és számos mobil alkalmazáson keresztül lehet elérni (eGovernment Apps Store), külön magán- (Individuals), jogi személyek (Business) és kormányzati szervek (Goverment) részére. A mobil alkalmazás elérhető mind a Google Play mind az App Store áruházban. 

Elektronikus közigazgatási szolgáltatás igénybevétele: a szolgáltatások igénybevételéhez regisztráció szükséges, amelyhez bahreini tartózkodási engedéllyel és bahreini mobil telefonszámmal kell rendelkezni, továbbá ujjlenyomatot kell adni előzetesen. Az alkalmazás nem csak hasznos, hanem kötelező a regisztráció, ugyanis nagyon sok egyéb igazgatási ügy (pl. tartózkodási engedély megújítása, gépjármű adás-vétel) kizárólag ezen keresztül intézhető. Az igazgatási szolgáltatások igénybevételéhez nincs szükség a rijádi nagykövetség közreműködésére (beleértve a hitelesítést is), azokat minden ügyfél önállóan tudja intézni.

Díjak: Az igazgatási ügyek a szolgáltatás fajtájától függően díjkötelesek, amelyet az alkalmazáson keresztül elektronikus úton kell megfizetni.

Elérhetőség: az SERVICES.BAHRAIN.BH (Individuals) felületen keresztül lehet igényelni születési (View and Verify Birth Certificate), házassági (Issuing Family Register), valamint halotti (Issue/View/Verify Death Certificate vagy Death certificate services) anyakönyvi kivonatok utólagos beszerzését/kiállítását.

Hitelesítés: a Bahreini Királyság 2013. december 31-e óta tagja a Hágai APOSTILLE egyezménynek, így bármely anyakönyvi okirat hitelesítését a bahreini külügyminisztériumnál kell kezdeményezni elektronikus úton a minisztérium honlapján keresztül vagy személyesen (időpont is ezen az oldalon foglalható).

A magyar hatóságok minden Bahreinben kiállított dokumentumot KIZÁRÓLAG APOSTILLE (bahreini MOFA) tanúsítvánnyal ellátva fogadnak el. Ennek értelmében Magyarország Rijádi Nagykövetsége NEM végez diplomáciai felülhitelesítést a bahreini dokumentumok tekintetében.

 

*megjegyzés: ha a link nem működik, akkor másolja be a hivatkozást a böngésző kereső sávjába.